en Coaching - Orthomoleculaire geneeskunde, Bioresonantie
Wat is Bioresonantie ?

Bioresonantie gaat ervan uit dat elk orgaan, bacterie, schimmel, virus enz. zijn eigen trillingsfrequentie heeft. Bij ziekte of disbalans kan die trilling verstoord zijn. Deze verstoring kan met een bioresonantie apparaat worden vastgesteld en daarna worden behandeld.
Op deze wijze kunnen ook virussen, bacteriën en bv schimmels worden opgespoord en behandeld.
Met behulp van bioresonantie kun  je ook de frequenties van bv de aminozuren, hormonen, celzouten, enzymen en neurotransmitters die het lichaam mist toedienen.

Hoe gaat Bioresonantie in z'n werk ?
U neemt plaats op de behandelstoel. Als eerste zal er wat dna van u worden afgenomen. Meestal gaat het om een beetje wangslijm en een beetje bloed dat middels een vingerprikje verkregen wordt.
Dan krijgt u een basisprogramma, (eventueel met een energieboost) dat op maat voor u wordt samengesteld. Als u deze basistherapie heeft gehad is uw lichaam klaar voor de uiteindelijke therapie.
U zit met uw rug tegen een modulatiemat aan. Via deze mat wordt de therapie naar uw lichaam gestuurd. Of u nu een parasiet, een virus, een allergie of een andere belasting heeft, het is steeds belangrijk dat de therapeut de therapie goed afstemt op uw lichaam. Dit gebeurt door meting met een biotensor, een energetisch meetinstrument.Het meten is een heel secuur werk !

Als u een bacterie, schimmel, virus of welke belastende stof dan ook maar in uw lichaam heeft kan deze ook met bioresonantie worden behandeld. Via het apparaat wordt dan precies het tegenovergestelde frequentie patroon gegeven als dat van bv de bacterie. Op deze manier wordt de bacterie als het ware "uitgedoofd." Zo wordt ook de ziekte van Lyme behandeld.

bicom apparaat voor bioresonantie

Bioresonantie als complementaire geneeskunde:
Bioresonantie zien we als een complementaire geneeswijze. Bewust zeggen we niet alternatief. Alternatief zou de suggestie kunnen wekken dat Bioresonantie therapie in plaats van de reguliere geneeskunde zou "moeten" functioneren.
We zien meer in een samenwerking van reguliere geneeskunde met complementaire therapieën .
Alhoewel we met bioresonantietherapie vaak mensen kunnen helpen die in het reguliere circuit "uitgedokterd" zijn wordt deze geneeswijze nog steeds niet serieus genomen in het reguliere circuit .
We zijn ervan overtuigd dat een samenwerking tussen verschillende geneeswijzen zou kunnen leiden tot een betere volksgezondheid.